Mi primera semana ~ Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Chantal Smeets - WaarBenJij.nu Mi primera semana ~ Mijn eerste werkweek - Reisverslag uit Isla de Tenerife, Spanje van Chantal Smeets - WaarBenJij.nu

Mi primera semana ~ Mijn eerste werkweek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 Juli 2014 | Spanje, Isla de Tenerife

Hola a todos!

De eerste werkweek is me goed bevallen!

Dinsdag de 22e begon voor mij de eerste officiële werkdag. Om 10:45 moet je dan klaarstaan in je werkkleding en om 11:00 begin je met werken. In dat kwartier heb ik samen met Vanessa (collega) een rondje om het zwembad gelopen om kinderen mee te vragen voor de Miniclub. De Miniclub houdt in dat je met de kinderen 2x twee uur leuke dingen gaat doen. Denk dan bv. aan schminken (face painting), spelen in de speeltuin, knutselen, tekenen, verven etc. Er stond ook een middag voetbal op het programma. Deze heb ik met Vanessa begeleid.

Ook heb ik deze week 2x Mini - rest. gedaan. Je moet dan van 19:30 tot 20:30 (tussendoor 45 minuten minidisco) en van 21:15 tot 21:45 bij de ingang van het restaurant staan om gasten de weg te wijzen en ze een fijn verblijf te wensen. Dus je gaat in nette zwarte kleding (blouse en broek / zwarte schoenen + naamplaatje) naar het restaurant toe, vervolgens moet je je haasten om op tijd bij de minidisco te zijn, je omkleden als typetje, minidisco dansen (misschien de mascotte Palmerito spelen voor een paar minuten), naar de backstage gelijk weer omkleden in nette kleding om daarna gelijk weer naar het restaurant te gaan! Aan deze omschakeling moest ik even wennen haha!

Ik heb deze week paar keer de minidisco meegedanst en heb 2x Palmerito mogen spelen. Wanneer je dan klaar was met dansen en die dag geen mini rest had, ging je met een paar collega's een show begeleiden en observeren. In het hotel is er iedere week een show van ons zelf als animatieteam en elke avond zijn er andere shows die we alleen hoeven te begeleiden. Denk hierbij aan het bijhouden van de muziek en licht. De shows verschillen per week maar komen om de week terug. De shows die je kan zien zijn o.a. show acrobatics, live muziek ( van pop en rock & roll tot soul), show dans Bollywood. De shows die ik heb gezien waren geweldig!

Als je een werkdag van mij in tijden zou zetten: 11:00 tot 13:00 (miniclub), van 14:00 tot 16:00 / 17:00 (repeteren show + miniclub) of 15:00 of 17:00 (miniclub) Heel soms zit er ook sport bij.
En 's avonds is dat: 19:30 tot 23:30 (mini rest + minidisco + show) of 20:00 tot 23:00 (minidisco + show).

Soms heb je een paar dagen in de week dezelfde tijden, maar vaak verschilt dit wel. Maar je blijft altijd aan de 40 uren (5 dagen x 8 uren per dag) per week.
Ook heb je per week 2 days off! Je hebt veel tijd om leuke en of rustige dingen te doen zoals stappen met het team, slapen (siësta's) of naar het strand te gaan.

Dus mijn ervaring over mijn eerste werkweek: het is erg gezellig, hard werken, leuke sfeer! So far heb ik het erg naar mijn zin! En natuurlijk het skypen met thuis en familie vind ik ook super!

Ergens volgende week zal een nieuw verslag volgen!

Adios a todos!

  • 29 Juli 2014 - 22:41

    Silvia Van Doren :

    Hey Chantal,

    wat leuk om te lezen dat je het daar zo goed getroffen hebt!

    geniet lekker van alles wat op je pad komt,het hotel,de mensen,je collega's ,het eten en niet te vergeten de zon en de zee!

    groetjes Silvia.

  • 29 Juli 2014 - 22:53

    Tante Hannie:

    He Chantal fijn dat je al zo goed gesetteld bent, en geen heimwee hebt.
    En je begint al in het Spaans met je verslag. Vwalla haha

  • 30 Juli 2014 - 20:50

    Dhr.Segers:

    Hallo Chantal

    Goed, kort en zakelijk verslag met duidelijke inhoud.
    Welke dansjes/liedjes doe je zoals bij de mini-disco.
    Fijn dat het zo goed bevalt.
    Werk jij los van Sean? Andere uren , andere bezigheden?
    You make me so proud. Hasta Luego!

  • 04 Augustus 2014 - 19:04

    Chantal:

    Hola a todos!

    Het bevalt me nog steeds erg goed hier! Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste show (1 dans) gespeeld in Hollywood Show one part of Chicago! Aankomende donderdag hebben we Broadway Show, hierin mag ik meedansen met 2 nummers. Tot nu toe bevallen me het oefenen voor de shows en de shows zelf het beste! I like it haha!

    Ik werk niet samen met Sean, hij zit 300 meter van me af in Hotel Fanabe en ik in Costa Adeje Gran Hotel. We doen vaak wel dezelfde bezigheden zoals minidisco en shows spelen en begeleiden.

    Ergens deze week weer een nieuw verslag!

    X Chantal

  • 04 Augustus 2014 - 19:05

    Chantal:

    Hola a todos!

    Het bevalt me nog steeds erg goed hier! Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste show (1 dans) gespeeld in Hollywood Show one part of Chicago! Aankomende donderdag hebben we Broadway Show, hierin mag ik meedansen met 2 nummers. Tot nu toe bevallen me het oefenen voor de shows en de shows zelf het beste! I like it haha!

    Ik werk niet samen met Sean, hij zit 300 meter van me af in Hotel Fanabe en ik in Costa Adeje Gran Hotel. We doen vaak wel dezelfde bezigheden zoals minidisco en shows spelen en begeleiden.

    Ergens deze week weer een nieuw verslag!

    X Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Isla de Tenerife

Los primeros días! De eerste dagen!

Na een vlucht van bijna 5 uur ben ik vrijdag eindelijk aangekomen in Tenerife! Het was 22:45 (nederlandse tijd). 21:45 toen we arriveerde, dus het was al donker en konden we het eiland niet zo goed zien. Op het vliegveld heb ik Mariví ontmoet, onze stagebegeleidster. Zei heeft ons naar de hotels gebracht. Mijn eerste indruk van mijn hotel was: 'dit is niet normaal groot en luxe! Logisch dat het Gran Hotel heet' Aangekomen in mijn kamer heb ik Sharon ontmoet. Dit is een ook een nederlands meisje en zelf komt zei ook uit Limburg. Hoe toevallig is dat!
De volgende dag heb ik Alberto ontmoet, de leider van ons recreatieteam. Ook heb ik Ricardo, Daniël en Babs leren kennen. Babs loopt hier ook stage bij de receptie en de main entrance. De rest doet animatie. Op het moment dat ik deze mensen leerde kennen dacht ik: 'Dit gaat een super leuke tijd worden met super leuke mensen!'.
Ook is het restaurant waar we bijna altijd als team ontbijten en dineren is erg mooi! Het drinken, maar vooral het eten is heerlijk! Tijdens ontbijt croissantjes en churros en diner is meestal pizzapunten, patat, salades, gefrituurde aardappeltjes, fruit en ijs etc. Dus over het eten hoef ik hier echt niet te klagen.
Op je vrije dagen ga ik meestal naar het strand. Vanuit mijn hotel is het ongeveer 25 minuten lopen om bij het strand te komen.
De tweede avond zijn we met bijna het hele team geweest stappen. Daar loopt echt vanalles rond. Proppers, travestieten je komt er van alles tegen! Het uitgaansleven is hier super!

Ook heb ik een rondleiding gehad met Alberto in en rondom het hotel! Als ik dit hotel met 1 woord zou moeten beschrijven dan is dat: beautiful!! Hiervan vond ik de 6e verdieping de mooiste! Dat uitzicht is super!
Het team is super, het eten is goddelijk, heb een mooie kamer, het weer is heet en top en het uitzicht is geweldig!

Kortom: Costa Adeje Gran Hotel, tot nu toe ben je geweldig!!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2014

22 septiembre hasta 28 septiembre

28 September 2014

Sólo cinco semanas ~ Nog maar 5 weken

16 September 2014

Semana 8 actividades ~ Week 8 activiteiten

10 September 2014

En el medio, la semana 7 ~ op de helft, week 7

02 September 2014

Visita desde Holanda! ~ Bezoek uit Nederland!
Chantal

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5127

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 02 November 2014

Los primeros días! De eerste dagen!

Landen bezocht: